Windows 10 zapewni natywne wsparcie dla urządzeń do rozszerzonej rzeczywistości

Microsoft stara się jak tylko może, by jego Windows 10 odbierany był jako system nowoczesny, a przy tym przyjazny dla użytkownika. Jednym z elementów tej układanki mają być gogle HoloLens, które okazały się dość dużym zaskoczeniem. Prócz nich firma przedstawiła praktycznie kompletną platformę Windows Holographic – dzięki niemu nadchodzący Windows 10 (choć nie tylko on) powinien okazać się nad wyraz interesującym produktem. Jak się teraz okazuje, nowa odsłona Okienek zapewni natywne wsparcie nie tylko dla ich autorskiej technologii, ale i dla tych należących do konkurencji.Windows-10-Oculus-RiftTak przynajmniej można wnioskować opierając się na najnowszych informacjach z tego zakresu. Jeśli im wierzyć to najnowsza wersja Windows obsłuży bez problemu każdy popularniejszy sprzęt z kategorii VR, jak chociażby HTC Re Vive czy Oculus Rift (z którego Twórcami zresztą współpracują). Oczywiście ich wstępna obsługa istnieje już dziś, jednak konfiguracja całości przyprawia o ból głowy. Obecnie wykrywane są jako zwyczajne monitory, zatem dostosowanie ich wymaga poświęcenia im trochę czasu. Microsoft chce tego dokonać poprzez zunifikowanie sygnałów wysyłanych przez urządzenia do wirtualnej rzeczywistości, gdyż aktualnie każdy producent ma na to swój własny sposób – nie wiadomo nawet, jak gigant pragnie tego dokonać. Skoro jednak się za to zabrał, to najwyraźniej musi mieć opracowany jakiś plan działania.

Jak więc widać Microsoft wraz z Windows 10 naprawdę chce pokazać konsumentom, że nie zamierza już dłużej gonić konkurencji. Wraz z tym wydaniem system ten wreszcie zyska wiele ciekawych możliwości, które wcześniej niekiedy można było osiągnąć poprzez zewnętrzne programy, jednak ich natywne działanie na innych platformach niejednokrotnie przyprawiało użytkowników o lekkie uczucie zazdrości. Pozostaje mieć przy tym nadzieję, iż firma nie zmniejszy tempa i tak wielkie ich zaangażowanie utrzyma się jeszcze długo po premierze Windows 10.