Mobilny Windows w zasadzie wszędzie traci swoje udziały rynkowe

Mobilnemu Windows nie wiedzie się zbyt dobrze na poszczególnych, lokalnych rynkach. Od bardzo dawna nie potrafi w jakiś szczególny sposób się na nich wybić i jakby tego było mało, od niedawna zaczął tracić swoją, już i tak niską, popularność. Wystarczy spojrzeć na najnowsze dane z tego zakresu, by zrozumieć, w jak mało komfortowej pozycji znalazł się Microsoft.kantar-may-2016Przeglądając udostępnione informacje łatwo możemy zauważyć, że największy udział zanotowano we Włoszech, choć z drugiej strony trudno przejść obojętnie obok tego, że wszystkie liczby są praktycznie o połowę mniejsze niż jeszcze w zeszłym roku. Warto też zwrócić uwagę na rynek hiszpański oraz japoński, gdzie mobilny Windows utrzymuje się praktycznie w granicach błędu statystycznego, zajmując odpowiednio 0,2 oraz 0,1% tamtejszego rynku smartphonów.