Microsoft znów na zakupach i tym razem padło na portal LinkedIn

Choć gigant z Redmond ostatnimi czasy nie ma zbyt dobrej passy, to nie przeszkadza mu to, by raz po raz sięgać do swojego portfela w celu zakupienia kolejnej firmy. Stosunkowo niedawno mogliśmy przeczytać o dość głośnym przejęciu SwiftKey, popularnej klawiatury stworzonej dla Androida oraz iOS, a początkiem tego tygodnia dowiedzieliśmy się o kolejnym. Mowa tutaj o portalu LinkedIn, którego w dużym uproszczeniu można nazwać „Facebookiem dla biznesu”.

Jeśli wierzyć informacjom ujawnionym przez Microsoft, to cała transakcja zamknęła się w kwocie 26 miliardów dolarów – każda akcja LinkedIn wyniosła firmę 196 dolarów. Oczywiście rynek nie przeszedł obok tego wydarzenia obojętnie, co zaowocowało wzrostem wartości akcji LinkedIn o 48%. Warto również zaznaczyć, iż obecny CEO (Jeff Weiner) dalej będzie piastować to stanowisko i jak na razie nie są planowane żadne zmiany – pozostaje jednak pytanie, co Microsoft zamierza zrobić z nowym nabytkiem. Zakupu nie dokonano raczej w celu natychmiastowego zamknięcia, wiec spodziewać się możemy dalszego rozwoju tegoż portalu, aczkolwiek nie padły żadne konkrety.