Microsoft planuje scalić pocztę Outlook z Office 365

Microsoft znany jest z bardzo zażyłej rywalizacji z Google. Obie firmy konkurują na praktycznie tych samych polach, w których zawiera się nie tylko rynek mobilny, ale i wszelakie internetowe usługi. Dlatego też nikogo nie dziwi, że ostatnimi czasy możemy zaobserwować coraz to szybsze wydawanie kolejnych uaktualnień oraz modyfikacji, mających znacząco ułatwić nam obcowanie z poszczególnymi produktami tychże firm. Tym razem padło na pocztę e-mail Microsoftu zwącą się Outlook, która to ma zostać zintegrowana z pakietem Office 365.outlookwebapp_0Oczywiście nie należy upatrywać się tutaj chęci wprowadzenia dodatkowych opłat, które są nieodłączną częścią Office 365. Nasza skrzynka pocztowa wciąż pozostanie bezpłatną usługą, a migracja podyktowana jest chęcią scalenia obu produktów, by móc rozwijać jeden, a nie dwa bardzo podobne, lecz odrębne. Odbędzie się to jeszcze w tym roku, tak więc już niebawem Outlook Web Access oraz Outlook.com staną się jednym bytem, co przyniesie dodatkowe korzyści zwłaszcza darmowym użytkownikom. Na pierwszy rzut okna wysuną się przede wszystkim drobne zmiany w interfejsie, które powinny okazać się szczególnie pomocne podczas obcowania z usługą, a z drugiej strony nie będą zbyt drastyczne dla osób korzystających z dotychczasowych rozwiązań. Poza tym, kolejną i niewątpliwą zaletą jest zwiększenie się tempa wydawania aktualizacji, które to w komercyjnej odsłonie tego produktu były znacznie częstsze i konkretniejsze, gdyż kierowane były do klientów biznesowych.

Jak więc widać na pierwszy rzut oka zmieni się niewiele, jednakże w dłuższej perspektywie skorzystają na tym zwłaszcza darmowi użytkownicy. Ci, którzy cały czas opłacają abonament nie zauważą pewnie niczego nowego, czego by i tak nie otrzymali. Taki ruch na pewno ułatwi i przyśpieszy rozwój tej usługi, gdyż szybciej i prościej jest rozwijać jedną, niż dwie odrębne. No i dzięki temu Microsoft będzie mógł jeszcze lepiej odpowiedzieć na ofertę Google, którego Google Apps działa na identycznej zasadzie – jeden produkt podzielony jest na wersję darmową oraz płatną.