Zbiór najczęstszych pytań i odpowiedzi, czyli Windows 10 FAQ

1. Skąd mogę pobrać (jak zainstalować) Windows 10?

Istnieją dwie metody pobrania/instalacji systemu:

  • W przypadku systemów Win7/8.1, które są aktualne i przeszły testy zgodności za pobranie aktualizacji odpowiada aplikacja GWX (ikona flagi obok zegarka). W tym przypadku możesz zarezerwować system, który zostanie pobrany w tle. Gdy będzie gotowy dostaniesz informacje o gotowości do instalacji.

windows10_update_2

2. Skąd pobrać klucz do Windows 10?

W przypadku aktualizacji Windows 7/8.1 do Windows 10 nie jest konieczne podawanie klucza. Microsoft nie przewiduje wydawania kluczy do systemów aktualizowanych w ramach darmowego programu.

 

3. Jak aktywować Windows 10?

W przypadku aktualizacji Windows 7/8.1 do Windows 10 system zostanie aktywowany automatycznie. Nie musi stać się to kilka sekund po pierwszym logowaniu, czasem trzeba trochę poczekać.

 

4. Chcę zrobić czystą instalację, czy mój klucz od Windows 7/8.1 będzie pasował?

Nie, klucze z innych wersji nie pasują do Windows 10.
Jeśli czysta instalacja odbywa się na wcześniej uaktualnionym komputerze, pomiń wprowadzanie klucza, system zostanie aktywowany automatycznie.

 

5. Czy do poprawnej instalacji/aktywacji potrzebuje konta Microsoft?

Nie. Konto Microsoft potrzebne jest do pewnych funkcjonalności systemu, jednak nie jest wymagane do instalacji/aktywacji.

11791914_804773662974896_7311951453934978361_o

 

6. Czy po aktualizacji moje dokumenty/zdjęcia itp zostaną?

Tak, ideą aktualizacji jest przeniesienie wszystkich danych i zgodnych aplikacji do nowego systemu. Oczywiście zawsze może się zdarzyć, że jakiś starszy program nie będzie działał poprawnie lub będzie wymagał aktualizacji.

 

7. Czy mogę aktywować Windows 10 po wymianie sprzętu?

Jeśli skorzystałeś z darmowej aktualizacji, automatyczna aktywacja będzie możliwa tylko na sprzęcie na którym dokonałeś aktualizacji. Zmiana sprzętu, która spowoduje reset aktywacji, sprawi że system Windows 10 nie będzie mógł być aktywowany – Microsoft nie wspiera przenoszenia tej licencji na inny sprzęt. W takiej sytuacji będziesz zmuszony zakupić nową licencję Windows 10 lub przenieść licencję Windows 7/8.1 (jeśli to możliwe) i dokonać ponownej aktualizacji (do 29 lipca 2016).

Autorem FAQ jest Andrzej.K,  moderator naszego forum.