Nadchodzące kompilacje z gałęzi Redstone mają przynieść wsparcie DLC dla aplikacji

Letnie uaktualnienie dla Windows 10 ma zapewnić mu masę nowości, których brakuje w najnowszym stabilnym wydaniu. Mowa tutaj między innymi o udoskonaleniach w zakresie Cortany, trybu Continuum, centrum powiadomień czy przeglądarki Microsoft Edge. Jak się obecnie okazuje, nie są to wszystkie zmiany jakimi Microsoft chce nas w przyszłości uraczyć. Portal MSPowerUser donosi, iż firma ma zapewnić wsparcie dla znanych szczególnie graczom dodatków, które w formie DLC byłyby dystrybuowane poprzez sklep Windows.dlc-storeDzięki nim twórcy aplikacji byliby w stanie sprzedawać płatne (lub nie) rozszerzenia swoich programów, które zapewniałyby dostęp do funkcji nieobecnych w standardowej odsłonie. O ile w przypadku klasycznego oprogramowania jak Facebook czy Twitter raczej ciężko jest znaleźć jakieś konkretne zastosowanie, o tyle w kontekście gier i ich deweloperów jest to niewątpliwe udogodnienie. Jak wspomniałem wcześniej DLC są znane właśnie szczególnie graczom, którzy to na okrągło muszą się borykać ze sprzedawaniem gier „na raty” – dzięki temu twórca zarabia cały czas, a nie wyłącznie jednorazowo. Czy proceder ten sprawdzi się również w przypadku mobilnych aplikacji, które kierowane są do całkowicie innego odbiorcy? Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, aczkolwiek z racji wykorzystywania UWP (na desktopach) do dystrybuowania gier AAA może się okazać, że nowy mechanizm jest rozwijany głównie przez wzgląd na nie.