Microsoft rozpoczął oznaczanie witryn dostosowanych do urządzeń mobilnych

Wszyscy wielcy giganci tworzący swoje systemy mobilne widzą jak ważnym jest przygotowanie stron przystosowanych do tego specyficznego rynku. Takie witryny nie mogą być zbytnio przeładowane informacjami, gdyż małe (choć nie zawsze) ekrany naszych smartphonów mogą pomieścić dość ograniczoną ich ilość. Mało tego, żadna mobilna platforma oficjalnie nie jest już wspierana przez technologię FLASH (choć na niektórych wciąż możemy to w pewien sposób obejść), co nie może być ignorowane przez webdeweloperów.mobile-friendly-bing-search-heroSzczególnie rozumieją to Google oraz Microsoft, którzy posiadają również swoje własne wyszukiwarki. Od dłuższego czasu gigant z Mountain View filtruje wyniki wyszukiwania w taki sposób, by eksponować witryny dostosowane do dotyku i mniejszych ekranów – oczywiście gdy takowe wykonywane jest z poziomu smartphona. Podobną strategię wreszcie postanowiła przyjąć firma Satyi Nadelli, która od niedawna zaczęła w Bingu podświetlać linki prowadzące do stron posiadających swoje wersje dostosowane do komórek i tabletów. Samo posiadanie takiej wersji nie świadczy jednak o niczym, bo liczy się też samo jej dobre oraz odpowiednie przygotowanie – specyfika nawigacji na dość wąskim i długim ekranie wymaga pewnych modyfikacji względem desktopowych witryn.

Miejmy jednak nadzieję, iż trend ten zostanie podtrzymany i lekko przymusi on twórców stron internetowych do lepszego dbania o rynek mobilny. Choć coraz więcej kroków jest przeprowadzanych w tym kierunku, to jednak wciąż można natknąć się na archaicznie wyglądające strony, które nijak mają się do obecnie panujących standardów.