Microsoft prezentuje plan subskrypcyjny Windows 10 skierowany do biznesu

Wszelkiej maści sceptycy od dłuższego czasu powtarzali, iż rezygnacja ze sprzedaży pudełkowego Windows na rzecz abonamentu jest wyłącznie kwestią czasu. Atmosferę dodatkowo podgrzał fakt, że wraz z którąś testową kompilacją w plikach systemowych pojawiło się kilka intrygujących pozycji, bezpośrednio wskazujących na planowane wdrożenie comiesięcznych opłat. Nie ma więc co się dziwić, że w obliczu tychże informacji wielu konsumentów zdawało się nie być zadowolonymi, przez co postrzeganie Microsoftu było jeszcze bardziej negatywne niż zazwyczaj.capture20160719132740485Teraz już wiemy, że o ile firma faktycznie chciała wdrożyć abonamentową opcję zapłaty za Windows 10, o tyle typowy konsument nie powinien sobie tym zaprzątać głowę. Wszystko przez to, iż oferta ta jest skierowana wyłącznie do biznesu, a i nawet w tym przypadku nie jest to jedyny wybór. Przedsiębiorstwa wciąż będą mogły kupić klasyczną, pudełkową wersję, jeśli opłata miesięczna opłata w wysokości 7$ nie będzie ich satysfakcjonować. Należy tutaj jednak nadmienić, iż w ramach tej kwoty otrzymamy nie tylko Windows 10 Enterprise, ale i dostęp do usługi Dynamics Azure, Dynamics CRM oraz Office 365. Microsoft postanowił więc stworzyć swego rodzaju paczkę (nazywaną „full IT stack”), która miałaby przekonać przedsiębiorstwa do wyboru produktów tejże firmy.