Microsoft 365 jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania przedsiębiorstw

Nie ulega żadnej wątpliwości, że trzonem stanowiącym główne źródło dochodu Microsoftu są klienci biznesowi. To właśnie dzięki nim wciąż notuje ogromne przychody, które nie pozwalają upaść projektowi o nazwie Windows 10 Mobile. Dlatego też w swoim portfolio posiada wiele produktów ułatwiających pracę w firmach, do których niebawem dołączy pakiet Microsoft 365.

Jego powstanie ogłoszono na niedawnym Inspire 2017 i jak nie trudno się domyślić, stanowi on połączenie wielu, dotychczas osobno sprzedawanych, usług. Co ciekawe, jego beneficjentami mogą być nie tylko wielkie korporacje, ale i mniejsze przedsiębiorstwa. W związku z tym powstały jego dwie odsłony – Microsoft 365 Enterprise oraz Microsoft 365 Business.

Pierwszy z nich integruje w sobie Office 365 Enterprise, Windows 10 Enterprise oraz pakiet Enterprise Mobility + Security. Dodatkowo, on sam dzieli się na dwa plany, tj. Microsoft 365 E3 i Microsoft 365 E5 – w sprzedaży dostępne będą od 1 sierpnia. Jeśli chodzi o drugi, to skierowany jest do firm wymagających licencji dla maksymalnie 300 stanowisk. W jego skład wchodzi Office 365 Business Premium z dodatkowymi usprawnieniami z zakresu zarządzania oraz ochrony pochodzącymi wprost z Windows 10. Znajdziemy w nim również pakiet Enterprise Mobility + Security. On z kolei dostępny będzie początkowo jedynie w wersji poglądowej (2 sierpnia). Do sprzedaży trafi wraz z nadejściem jesieni, a jego cena wyniesie 20$ od użytkownika.